Van jongs af aan riep ik dat ik met kinderen wilde gaan werken. Dat werd snel concreet: ik zou kleuterjuf worden. Ik vond (en vind!) het heel mooi om kinderen iets te leren en ze te helpen in hun ontwikkeling. Op de middelbare school kwam ik erachter dat mijn interesse en passie juist uitgaat naar het kind dat niet mee kan komen in het reguliere (basis)onderwijs. Ik wil juist dit kind helpen, zodat het zich goed voelt en weer gelooft in zichzelf.
Met dat idee kwam ik terecht bij de opleiding pedagogische wetenschappen. Dit was de studie die bij mij paste. In 2012 ben ik gestart met de opleiding pedagogische wetenschappen aan de universiteit van Utrecht. Na drie jaar volgde mijn diploma en kon ik beginnen met de master orthopedagogiek. Vanaf 2016 ben ik officieel orthopedagoog (gedragswetenschapper).
Tijdens deze studies liet het onderwijs mij echter niet los. Ik liep bijvoorbeeld stage op een school voor zeer moeilijk lerende kinderen. Toen het einde van mijn master in zicht kwam, moest ik een keuze maken. Een baan als orthopedagoog zoeken of toch doorleren voor een baan in het onderwijs? Ik ontdekte dat ik beide kon doen en zo startte ik met de deeltijdopleiding leerkracht basisonderwijs en een baan in de huiswerkbegeleiding. Hierbij ontdekte ik dat ik ontzettend veel plezier heb om voor de klas te staan, maar dat ik in de huiswerkbegeleiding de uitdaging miste.
Ik was dus ook blij toen ik in 2017 bij echtKinderachtig terecht kwam. Bij echtKinderachtig vind ik de combinatie waar ik naar op zoek ben. Mijn ambitie is om ervoor te zorgen dat ieder kind de mogelijkheid krijgt om zich zo volledig mogelijk te kunnen ontwikkelen. Hierbij moet er gekeken worden naar wat het kind nodig heeft, maar ook wat de ouders daarvoor nodig hebben. Ouders en kind zijn immers continu met elkaar in (wederkerige) interactie. Samen met de kennis die ik al heb en de kennis die ik opdoe, kom ik hier tot mijn recht als orthopedagoog. Bovendien heb ik hier de mogelijkheden om mij te blijven ontwikkelen.
In 2018 heb ik mijn diploma voor leerkracht basisonderwijs behaald. Ik heb echter besloten om niet voor de klas te gaan staan. Toch kom ik op veel basisscholen en is de kennis en ervaring die ik op de PABO heb opgedaan daarbij goed toe te passen. Ik ben nieuwgierig, begripvol en luister oprecht. Ik ben betrouwbaar en communiceer duidelijk, waardoor kinderen het fijn vinden om met mij te werken. Ik ga er tijdens mijn werkzaamheden altijd van uit dat ieder kind anders in elkaar zit. Ik stem daarom af op de ontwikkelingsbehoefte van het kind.
Ik ben NVO en SKJ geregistreerd en diagnostisch bevoegd:
NVO: 21272.
SKJ: 120007078.