Voor verwijzers
Home » Verwijzers
fijn dat je er bent
Informatie voor verwijzers: samen in de juiste richting
Misschien heb je een gezin voor ogen waarbij extra ondersteuning helpend kan zijn. Of je zoekt een praktijk die naast het gezin ook echt met jou als verwijzer samenwerkt. Bij echtkinderachtig geloven we in korte lijnen, heldere afspraken en goed contact. We stemmen af waar nodig, houden je op de hoogte van belangrijke stappen en geven een seintje als we afronden. Daarbij overleggen we met het gezin of zij zelf de eindevaluatie met je willen delen of dat wij dat doen.
Soms trekken we samen op, waar dat passend is voor het gezin en voor jou. En als jouw rol wat meer op afstand is, pakken wij de hulp met vertrouwen op. Altijd met oog voor wat er écht nodig is: specialistische jeugdhulp, op maat, en afgestemd op het gezin als geheel. We denken mee, schakelen snel en doen wat we beloven: menselijk, professioneel en met hart voor de samenwerking. Voor onze actuele wachttijden kun je telefonisch contact via 085 06 06 058.
Anoniem een casus bespreken?
Wil je graag als verwijzer of school anoniem een casus bespreken? Dat kan door te bellen naar onze praktijk.
Vergoeding
Wij zijn een gecontracteerde jeugdzorgaanbieder voor kinderen en jongeren van 0-18 jaar, actief in de regio’s Zuidoost Utrecht (ZOU) en FoodValley.
Regio Zuidoost Utrecht
- Bunnik (incl. Odijk)
- De Bilt (incl. Bilthoven)
- Utrechtse Heuvelrug
- Wijk bij Duurstede (incl. Cothen en Langbroek)
- Zeist
Productcodes Zuidoost Utrecht
- 45A53 (begeleiding individueel, specialistisch)
- 50S02 (behandeling jeugdhulp, functiegroep 2)
- 50S03 (behandeling jeugdhulp, functiegroep 3)
- 50S04 (behandeling jeugdhulp, functiegroep 4)
- 50S05 (behandeling jeugdhulp, functiegroep 5)
- 54B05 (generalistische basis jGGZ – vrijgevestigde, functies cluster 1)
- 54B06 (generalistische basis jGGZ – vrijgevestigde, functies cluster 2)
- 54B07 (generalistische basis jGGZ – vrijgevestigde, functies cluster 3)
Regio Foodvalley
Productcodes Foodvalley
- 45A06 (jeugdhulp ambulant: diagnostiek inspanningsgericht)
- 45A14 (jeugdhulp ambulant specialistisch: outputgericht (licht))
- 45A15 (jeugdhulp ambulant specialistisch: outputgericht (middel))
- 45A53 (jeugdhulp ambulant specialistisch: inspanningsgericht (individueel))
- 54002 (specialistische GGZ)
samen sta je sterker
Aanmelden bij echtkinderachtig
1.
Contact opnemen
Bel of mail ons, en vertel kort wat er speelt. We bespreken samen of onze hulp passend is voor jullie situatie.
2.
Verwijzing en formulieren
We kijken welke verwijzing of toewijzing nodig is en sturen jullie het aanmeldformulier en de toestemmingsverklaring toe.
3.
Startgesprek
Als alles is ingevuld, plannen we een gesprek. Hier maken we kennis, verkennen we de hulpvraag en bespreken we hoe we jullie het beste kunnen ondersteunen.
4.
Start van de hulp
Na het gesprek gaan jullie met onze hulp aan de slag. Samen werken we aan doelen die passen bij jullie gezin en kijken we regelmatig hoe het gaat.
Benodigde informatie en het verwijzingsproces
Hoe completer de verwijsinformatie die we ontvangen, hoe sneller wij kunnen handelen en hoe korter de wachttijd voor het kind of gezin. Daarom vragen we de volgende gegevens mee te sturen:
• Contactgegevens, geboortedatum, BSN-nummer en woonplaats van het kind, plus contactgegevens van de wettelijke vertegenwoordiger(s);
• Eventuele uitdagingen bij het verkrijgen van toestemming van de wettelijke vertegenwoordiger(s);
• Een korte omschrijving van de problematiek en de zorgen;
• Welke andere hulpverlening er eventueel al is overwogen;
• Een duidelijke hulpvraag: wat verwacht je van echtkinderachtig, en is dit in samenspraak met het kind en de wettelijke vertegenwoordiger(s) geformuleerd?
• Eventuele kinderbeschermings- of jeugdreclasseringsmaatregelen;
• Relevante achtergrondinformatie, zoals eerder onderzoek, diagnostiek of andere betrokken hulpverlening;
• Functie en contactgegevens van de verwijzer.
Het proces
Wanneer wij een verwijzing ontvangen, kijken we eerst of alle benodigde informatie aanwezig is. Ontbreekt er iets? Dan nemen we zo snel mogelijk contact op om dit aan te vullen.
De volgende stap is het intakegesprek, waarna de onderzoeksfase van start gaat. Deze fase eindigt met een adviesgesprek, waarin we bespreken welke vervolgstappen het beste passen bij het kind of gezin.
Anoniem een casus bespreken?
Wil je graag als verwijzer of school anoniem een casus bespreken? Dat kan door te bellen naar onze praktijk.